Wednesday, March 16, 2011

Yay or nay: My New Haircut!

But first: "OMG!"
I can't believe I've chopped my überlong hair into a bob line. 

I had tears when I sat on the barber chair, I really had. 
A part of me died when I saw all my hair on the floor. 

So I had to cut it. But good thing with hair, they
grow back so no problemo right? 
 
 And hey if you have it that short why don't you cut a nice model? I've always wanted to have a bob line. It was shocking at first and I was upset. But I kind of also like my new haircut. The hairdresser (by hairsalon 'Brain wash') did a great job!  

So what do you guys think? Yay or nay? :D

 Profit of having short hair:
- less use hairproducts like shampoo, hairmask, sprays and conditioner.
- not to have worries of nasty tangles
- great for Summer! 

Downside of having short hair:
- no more buns in my hair omgomgomgggg
- no more fisbraid in my hair omgomgomg (sorry guys for those who requested a tutorial D: if I knew if there was so many request I would have waited - I suggest Youtube if you want to learn to fishbraid)


 At the hairsalon - Totally not amused as you can read on my face. 

And the Grudge can come out any second haha...



 ___And btw Alexandra Wallace must be the most hated person on earth at this moment. __

I'm Feeling: Stressed
Music: Britney Spears - Womanizer Because I love Britney!
Food: Rice
Drink: Chai tea

63 comments :

  1. I really love your new cut!! You must feel lighter (not literally...but, literally too XD) now!

    It's a 'Yay' from me <3

    ReplyDelete
  2. WaaHH mei!! =D soo nicEE!!! =D het staat je echt leuk! op je laatste foto zie je er zo fresh uit! helemaal klaar voor de summer! <3

    ReplyDelete
  3. You look so cute! It's so brave of you to cut your hair! I have very, very long hair and I haven't been to a hairdresser for a year so you're not alone! I just like my hair long but I need to cut it soon or it will soon touch my feet! xoxoxoo

    ReplyDelete
  4. Cuuuuteeee~

    I love it :D Echt heel heel nice ^^!

    x

    ReplyDelete
  5. Much beter!!
    It looks so much fresh! :)

    ReplyDelete
  6. I think it suits you better! It makes you look much younger. I'm so tempted to chop mine too once it starts getting warmer but I'm afraid it doesn't suit my face. D:

    ReplyDelete
  7. niceeee, ik wil ook een boblijn dit jaar =D nog nooit kort har gehad xD going to cry as well !! hihi mag nog iets korter vind ik =p

    ReplyDelete
  8. It looks cute on you.

    and yea ur right.
    Hair will grow so there is no problem :D.

    ReplyDelete
  9. I think it looks really cute on you! It's perfect for when the weather gets hotter. I have that same problem with my hair too - it's nowhere near as long as yours was but the length causes it to get snagged in things alot and fall out. I haven't gotten mine cut in almost a year, but I'm planning on going soon. I was actually thinking about cutting it into a slightly long bob too - maybe just slightly above my shoulder :D

    ReplyDelete
  10. YOOOOO your haircut is so cute! Makes me want to consider a long bob now, haha...

    ReplyDelete
  11. your new hair really suits you well <3

    ReplyDelete
  12. it looks cute ^u^ i understand the feeling of getting your hair cut hahaha but i cut mine extremely short and now am trying to grow it back ^__^

    ReplyDelete
  13. You know what, I actually love it! You looked really pretty in your long hair, but this new haircut suits you so much better. It's...fresher, spunkier...lighter? I don't know, but it kinda brightens your face if that makes sense. Good decision I say!

    ReplyDelete
  14. Mei you are stunning with short hair!!!!! I think this style is perfect :)

    As your hair grow you will love it because all the dead ends are gone. Get ready for luscious hair ;)

    ReplyDelete
  15. and your hair will dry much faster on it's own!

    ReplyDelete
  16. YAYYYYY!
    I really think that shorter hair can make you look much more lighter and ...like the weight has been gone :O ?

    I did that once.
    LONGGG HAIR -> shorttt hair
    but in the end, it made me look fat so I didn't like it T~T"
    (I got a short hair wig just in the mail actually so I'll try it out!)

    ANDDDDD LOL at the Alexandra person :\ yeahhh. That video was pretty stupid :<

    ReplyDelete
  17. the new cut is cool! when i had long hair, i wanted it shorter and when i cut it, i wanted it longer. lovely blog :)

    http://opinionslave.blogspot.com

    ReplyDelete
  18. i love it!

    Missy
    Enter my Exclusive Mint Velvet £50 giveaway!
    http://thefashionfusion.blogspot.com

    ReplyDelete
  19. it's a yay from me :) i've always prefered short hair over long hair. it's that just im too lazy to do anything with it and it's a pain to deal with haha

    ReplyDelete
  20. Very very pretty! I actually like it a lot better than the long hair, it adds personality I feel.

    ReplyDelete
  21. I CAN'T BELIEVE YOU CUT YOUR HHAAAAIIIIRRRRRR!! But other than that, you look freaking awesome! Keep rockin that hairstyle Mei~

    And yeah, that Alexandra chick is getting hated on like there is no tomorrow, haha.

    ReplyDelete
  22. LOVE THE BLOG & OUTFIT
    CHEK OUT MY BLOG http://styleinappearance.blogspot.com/
    IF YOU LIKE FOLLOW ME AND I WILL FOLLOW YOU
    HAVE A FASHION DAY
    R.M :)) !

    ReplyDelete
  23. YAY YAY YAY i likee! with long hair you're so pretty but with dhort hair you look so sexyy ;D

    ReplyDelete
  24. wow...love your new hair cut
    Happy St. Patrick's Day!
    My Lyfe ; My Story

    ReplyDelete
  25. ur hair cut looks amazing! i loe the photos of u smilling and they took so much hair but i think u suit it!!


    I love it so much, it mkaes me wanna cut my hair shorter :p

    ReplyDelete
  26. Crazy crazy crazy! :D
    but always cute :)
    http://nocrisnoparty.blogspot.com/

    ReplyDelete
  27. i say YAY! what a refreshing new look!

    xoxo
    jO
    http://fashionbyjo.blogspot.com/

    ReplyDelete
  28. omg i LOOVEEE the short hair! its so refreshing on you! im inspired!
    xoxo

    http://www.leatherlaceblog.com/
    http://www.leatherlaceblog.com/

    ReplyDelete
  29. I love the new hair cut- it's def lighter and fresher!

    -J

    The Fab Mommy Diary

    ReplyDelete
  30. I adore it! You look so pretty! :D

    ReplyDelete
  31. As much as you look lovely with long hair, I think you look as lovely with short hair as well!
    You are really brave to cut such long hair! But I guess like you said, it will grow back fain before you know it.
    Hope you enjoy your lovely short hair :)

    ReplyDelete
  32. i think you look hot like that! it gives you a more mature look. =) i personally like the short hair better

    ReplyDelete
  33. I say yay! Your new haircut suits you so, so well!

    ReplyDelete
  34. NICE HAIR! no kidding!

    http://likeabravehearts.blogspot.com/

    ReplyDelete
  35. I like tour new haircut! :)

    Follow me if you like :)

    ReplyDelete
  36. you look gorgeous <3
    ive always wanted to cut my hair short.. but i never have the courage to do so !

    thanks for stopping by at my blog !
    glisters and blisters

    ReplyDelete
  37. A white strapless playsuit?! I want to see it! I want to buy one for summer too! xoxoxoo

    ReplyDelete
  38. I really really like it and even prefer it short, looks cuute :)

    ReplyDelete
  39. the cut looks lovely on you!!!

    ReplyDelete
  40. i like it! its an interesting line! didnt your long hair weigh your head and neck down?? when i chopped my long hair off, my head felt so light and refreshed! ahaha!
    but really, its cute!

    and yeah, i feel bad for the girl cause shes getting death threats and someone even posted her exam schedule and locations!

    *******
    ahaha im not but thank you!

    and yes, yummy donuts and frozen yogurt!

    thank you for your compliments!

    i just use a 450D and kit lens. nothing special :/

    ReplyDelete
  41. oh my gosh why you cut your hair!

    I have a very short hair before and I had to go travel china and pay a LOT just to get hair extension to make my hair longer T_T

    I can't believe it >.<

    anyway~ you look younger with shorter hair though :)It looks nice on you.

    ReplyDelete
  42. thanks for the kind words :)
    your haircut is super cute! i love how fresh and simple your pictures are
    xox,
    buttercup buttons

    ReplyDelete
  43. I love your new hair cut!.. omg I didn't know long hair can contribute to hair loss. I have long hair and I notice it thinning at my hair line. You inspired me to get a hair cut (:

    ReplyDelete
  44. your hair look beyond amazing!
    you have amazing style and a gorgeous blog. wish i came across it sooner xo

    ReplyDelete
  45. Yessss I am, I just don't update my blogspot anymore! I just come on to reply messages and promote my stuff once in awhile :P

    Why, did you miss me? HEHEHE how cute. I like your haircut btw!

    :)

    ReplyDelete
  46. Your hair looks great short!!
    I went from having my hair past my shoulders to reallyyyyyy short. That was a bit of a shock...xx

    ReplyDelete
  47. haircut looks great! You go girl!

    xoxo
    Christine
    www.aquietdetermination.blogspot.com

    ReplyDelete
  48. Shorter hair does suit you o.o!!

    ReplyDelete
  49. omggg i just love ur hair soo much! wish i could do that,

    You have such a nice blog, ill definitely be checking it again.

    http://haveapeekinsidemywardrobe.blogspot.com/

    x

    ReplyDelete
  50. I like blog!
    I follow you! follow me too if you want!
    :)

    ReplyDelete
  51. Really love it! Staat je echt goed :D

    ReplyDelete
  52. I love it! Change can be shocking sometimes, but it's also good too :)

    ReplyDelete
  53. Cute hair cute! Love it!
    Want to follow each other?
    http://fashuhneestah.blogspot.com/

    ReplyDelete
  54. Heyy, it's great! But what's with the grey hair?

    ReplyDelete
  55. Oh wow :O! Your hair was sooooooooooooo longgggggggggggggggggggggggggggggggggggg!!

    I think the shorter hair suits you muchhhhhhhh better though :)!

    ReplyDelete
  56. Your new style looks lovely! It really suits you.

    ReplyDelete
  57. You look great with your new hair! more refreshed! that's what my friends always say when I chopped off my locks!

    xoxo
    hueys
    www.thejewelsthatdance.blogspot.com
    www.thedancingjewels.com

    ReplyDelete